החיים בביאליק

כל מה שחם בעיר תל אביב

בעלי עסקים בדיגיטל: חברת שליחויות יכולה להיות ההבדל בין חווית שירות טובה ללקוח שלא יחזור לעולם

אם יש לכם עסק בדיגיטל אתם כנראה מבינים עד כמה פשוט כיום לשלוח הצעת מחיר, תמונות להמחשה, מידע משלים וכדומה, והכול בלחיצת כפתור. עם זאת, יש פעולות שנדרש לבצע באופן פיזי, אם כי הציפייה היא עדיין לבצע את המשימה באופן כמה שיותר מהיר, ממש כפי שהדברים פועלים בעולם המקוון. כיצד אם כן ניתן לוודא שהלקוח יקבל את המוצר הרצוי במהירות שלה הוא מצפה? בנקודה זו הכרחי למצוא חברת שליחויות מקצועית. כזו שניתן לסמוך עליה שתביא את הפריט ליעד הרצוי, במצב שלם, בצורה אדיבה ובתוך פרק זמן כמה שיותר מהיר, ואם ניתן, אז גם לצד מחיר מתחשב. הבחירה שלכם בחברת שליחויות משפיעה באופן ישיר על שביעות הרצון של הלקוח – על ההיתכנות ליהנות מלקוח חוזר ומפרגן.

השלכה ישירה

מצד אחד הממד הדיגיטלי מגדיל את קהל הלקוחות, ומצד שני הוא מגדיל עבור הלקוח את ההיצע. לכן נדרש להתבלט לטובה, ופה לשירות שליחויות יש תפקיד משמעותי. כאשר הלקוח מקבל את המוצר שהזמין בפרק זמן קצר ובמצב אידיאלי, הוא לא חושב "איזו חברת שליחויות מדהימה", אלא הוא חושב "איזה עסק מדהים, ארצה לרכוש ממנו שוב". אי לכך חשוב מאוד לבחור בספק מומלץ שיעשה את העבודה במקצועיות. מה אם כן רצוי לדרוש מחברת השליחויות? שתדע להיות זמינה כאשר זקוקים לה, שתדע לשלוח משלוחים בתוך 24 שעות, שתדע להעניק שירותי שליחויות מדלת לדלת, שתדע להעניק שירותי אקספרס ושתדע להוביל תכולה מגוונת במצב אידאלי, בין אם מדובר בשמלה שלא רוצים שתתקמט ובין אם מדובר באוכל שלא רוצים שיתקרר.

ערך מוסף

בעולם שבו הכול נגיש, אנשים מחפשים את הערך המוסף, ואף לאחר "עידן הקורונה", אנשים למדו שניתן להשלים רכישות מבלי להגיע לחנות ואף שעולם המשלוחים מאוד משוכלל. מכאן שאם תעניקו ללקוחות שלכם שירות משלוחים בעייתי, ניתן להיות בטוחים שהם לא רק יינטשו אותכם, אלא שהם גם ישמחו לשתף בפני כל מי שרק מוכן להקשיב עד כמה הם יצאו לא מרוצים, משמע מדובר בסיכון המוניטין העסקי. מכאן שאם בכל מקרה נדרשים לחבור לשירות חיצוני, למה לא לוודא שבוחרים באופציה הטובה ביותר? במיוחד אם לא מדובר בהבדלים משמעותיים במחיר?.

 

 

הלקוחות מוכנים לשלם על איכות

הלקוחות מוכנים לשלם על איכות לא רק כשמדובר במוצר עצמו, אלא גם כשמדובר בחוויית הרכישה הכוללת. תמיד טוב להציע ללקוח את האפשרות. באופן שכזה הוא גם יחוש בשליטה וגם יעריך את הגדלת הראש מצידכם בעלי העסק. מכאן שגם אם קיבלתם המלצות חמות על שירותי משלוח מסוימים שעולים יחסית מעט יותר, אין זה פרמטר שצריך מאוד להשפיע בעת הבחירה, אלא יש להבין שמאחורי המחיר המעט יותר גבוה עשוי להימצא שירות הרבה יותר טוב. בנקודה זו רק צריך לקבל החלטה האם אתם סופגים את ההפרש, או שמגלגלים אותו ללקוח.

פעולה קטנה שמשפיעה בגדול

כיצד אם כן ניתן לוודא שחוברים אל חברת משלוחים אידאלית? ראשית יש לברר מהו הניסיון והרזומה, ושנית יש לברר אלו שירותים חברת המשלוחים יודעת להעניק, כולל שירותים ייחודיים שהעסק שלכם עשוי להזדקק להם. עוד נציין שיש להעמיד כל חברת משלוחים לתקופת מבחן, בה יש להציב אותה מול מגוון מצבים מאתגרים. כמו כן, שווה לדבר עם לקוחות שנעזרו בשירותי המשלוחים ולברר לגבי שביעות רצון. פעולה מעין זו גם תוכיח ללקוחות שאכפת לכם וגם תאפשר לדעת מה בפועל קורה, ולא רק על מה חברת המשלוחים מצהירה בתיאוריה.

לסיכום

איכות המשלוחים משפיעה באופן קריטי על שביעות הרצון של הלקוח, משמע מדובר בפעולה קטנה שמשפיעה בגדול.

מאמרים נוספים

העתיד של תל אביב

נגישות